KIDS

KIDS

woensdag 16 juli 2014

Zomerpyjama 1 en slaapkleedje

Hier lagen al enkele maanden 2 tricotstofjes klaar om er een zomerpyjama voor Akke van te maken. Ik geef toe, ik stelde het een beetje uit omdat tricot toch mijn grootste vriend niet is maar aangezien ik in een echte 'naaivibe' vertoef, ging ik de uitdaging aan.

De aapjesstof zag er zo aanstekelijk vrolijk uit dat ik besloot om uit dat metertje stof een pyjama voor Akke te maken EN een slaapkleedje voor Mila. Na heel wat uitmeten, lukte het mij om alle nodige patroondelen uit de stof te knippen en aan de slag te gaan.

Het kleedje voor Mila leek zo eenvoudig in elkaar te zitten dat ik besloot om hier mee te beginnen en echt waar, dit patroon is een echte aanrader (de Racerback dress) en gratis te downloaden op deze site met uitleg erbij. Op een uurtje zat deze in elkaar. Ik gebruikte voor de eerste keer ook rekbare biais, heel handig in gebruik, alleen toch goed uitrekken als je hem spelt en naait.
 
Ik was enthousiast over het resultaat en dochterlief ook. Eentje voor in valies om straks naar Frankrijk te gaan!
 

 
En zoonlief bleef niet achter. In een sneltempo werd ook zijn pyjama met korte broek in elkaar genaaid. De rekbare biais zorgt ervoor dat je iets sneller kan werken en dat je mooier kan afwerken. Ja, ik ben fan! En Akke, die zal stralen in Frankrijk, samen met zijn zus en de aapjespyjama's!
 
 
En stralen, dat deden ze in La Douce France: oordeel zelf maar!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten