KIDS

KIDS

zondag 13 december 2015

Kabouterkleedje met zwierrok

Een tijdje geleden kocht ik enkele stofjes aan met een digitale print. Ze waren/zijn zo mooi van kleur en ook de kwaliteit is super! Ook dit bleef een tijdje liggen, wat kan ik zeggen, dochterlief heeft gewoon geen kleren te kort ;).


Maar toen ging opa bijna op pensioen en dat werd in stijl gevierd. De kleinkinderen speelden hier ook een belangrijke hoofdrol in dus kon een nieuw kleedje niet ontbreken. Mila wou heel graag nog eens een kleedje met een zwierrok. Zo gezegd zo gedaan. Ik ging aan de slag met het gekende patroon uit SVDZ en tekende er zelf een rok uit 6 delen Hiervoor gebruikte ik de handleiding van Emma en Mona. Na enkele aanpassingen aan het veel te brede bovenlijfje, voegde ik ook nog contrasterende flapjes op de schouders toe. Ik stak de rits op de voorkant zodat ze dit kleedje ook kan aandoen als het turnen of zwemles is. Allemaal leuke details die werden afgewerkt met een perfect bijpassend riempje dat ik vond in de Veritas. It was my lucky day!

IIk was heel tevreden en Mila ook. Het is echt een jurkje op haar lijf geschreven. 
En nu, zwieren maar!











En de kleinkinderen speelden de hoofdrol op het pensioenfeest van opa. We maakten een filmpje waarin zij de hoofdrol speelden en ook op het feest waren ze allemaal aanwezig! Alleen maar lovende woorden en stralende gezichten, zalig toch!?

Geniet hier ook maar even van mee

http://kw.knack.be/s/r/content/206629#photo=62

En ikzelf besloot in te gaan op de vraag om een artikel over mezelf te publiceren in De Weekbode. Een soort van 'afscheid' voor mijn papa die einde dit jaar op pensioen gaat.




3 opmerkingen: