KIDS

KIDS

woensdag 23 december 2015

Charlie in 'zeemansstijl' ... volgens manlief

Zoonlief groeit en bloeit, 't is te zeggen, hij groeit vooral maar blijft nogal tenger. Ik liet ooit een tweetal jaar geleden ondertussen een broekje uittekenen voor hem door de mama van een vriend en geloof het of niet, tot op vandaag werken zowel oma als mezelf nog altijd met datzelfde patroon. Ik ben verliefd op de Jacob broek, het is helemaal op Akke zijn lijfje geschreven.

Ik had alweer een ambitieus plan. Na het kabouterkleed voor Mila en het glitterkleed voor mezelf (waarover later meer), wou ik ook zoonlief in het nieuw steken voor de feestdagen. Ambitieus inderdaad aangezien de tijd nogal begon te dringen. Ik wou een hemdje maken maar daar stapte ik (gelukkig) van af. Het werd een Charlie met lange mouwen en een bijpassende Jacob

Beide stofjes vond ik in Eekhoorntjesland. Ik geef toe dat ik daar nogal wat uurtjes slijt maar het is zo'n gezellig winkeltje en Tine ontvangt je altijd met open armen! Allen daarheen dus.

Ok, terug naar de Charlie en de Jacob. Stof voor de Jacobbroek is een hele zachte stof, zalig om te dragen, niet gemakkelijk om te naaien maar het is me gelukt. De Charlie zat alweer heel snel in elkaar. Een ZALIG patroon! 

Manlief vond het een hoog 'zeemansgehalte hebben' ... ik niet ... wat vinden jullie?

Akke was in elk geval heel tevreden met zijn nieuwe tenue voor het feest en ging iedereen trots vertellen dat mama alles zelf had gemaakt. Schattig toch!?

De fotoshoot verliep niet super maar eigenlijk staat Akke erop zoals hij is: speels, 'koddig', enthousiast, zot, ...











5 opmerkingen:

  1. Ik geef je man wel gelijk, maar dat is zeker niet slecht bedoeld! Ik vind de combinatie perfect. <3 voor Charlie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! In welke stof maakte je de broek dan? Ik gebruikte tot nu toe meestal gabardine als ik er voor mijn dochter maakte, maar een zachte stof lijkt me leuk voor mijn gevoelig kereltje

    BeantwoordenVerwijderen