KIDS

KIDS

zaterdag 18 oktober 2014

My Turn: Betty dress

Het is zo ver. Ik was al een tijdje zot van het patroon van de 'Betty dress' die ik in de groep 'Handwerk' zag passeren. De durf ontbrak echter om er zelf aan te beginnen. Naaien voor mezelf, het is/was precies net een brug te ver. En toen zag ik een workshop verschijnen om de Betty te naaien met een patroontje dat op maat getekend zou worden.
Manlief spoorde me aan om mij hiervoor in te schrijven. Zo geschiede en op zaterdag 18/10/14 trok ik samen met een vriendin naar Brugge om in Koekepeertje een zalig naaidagje met een mooi kleedje als resultaat te maken.
De stof kiezen was al een helse opdracht, veel te veel keuze en ik wou echt dat het een mooi kleedje was die goed en mooi zou vallen zodat ik het ook effectief zou durven dragen. De workshop verliep eerder stroef en uitermate traag. Door plaatsgebrek moesten we constant op elkaar wachten en verloren we heel veel tijd. Het was 13u30 toen we effectief achter ons naaimachien konden kruipen. Toen ook het strijkijzer niet echt mee wou, begon ik mij toch een beetje te ergeren. De workshop koste ons 50 euro en ik zag helemaal geen vooruitgang in het naaien, laat staan dat we met een afgewerkt kleedje naar huis zouden gaan.
Enfin, geen hoogvlieger dus, eerder een ontgoocheling EN nog veel werk voor de boeg zonder begeleiding! Lobke en in bleven echter niet bij de pakken zitten en spraken af om samen het kleedje af te werken. Dat zorgde voor enkele hilarische lachmomenten tijdens het passen. Het kleed viel helemaal niet mooi, was te ruim, ... het lachen verging ons al snel. Wederom een domper op mijn zelfvertrouwen om ook eens iets voor mezelf te naaien ...
Om een lang verhaal kort te maken. Dankzij de hulp van de schoonmama, mijn mama en de naailerares kon ik het toch nog omtoveren tot een draagbaar kleedje. Maar het zelfvertrouwen? Dat was wel ver zoek en voorlopig geen workshops meer voor mij!

Oordeel zelf maar!



 

Ondertussen vernam ik dat Valerie van Koekepeertje het helemaal anders wil aanpakken vanaf de zomervakantie. Er zou meer materiaal voorzien worden en de ruimte zou ook een stuk groter worden om aan de slag te gaan. Uitkijken dus naar de nieuwe workshopkalender!


17 opmerkingen:

  1. Als ik de foto's zie... zie ik alleszins GEEN domper.
    Het is een superkleed & uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!!! Supermooi... daar durf ik mij nog niet aan te wagen. Stiekem jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mieke, dat zou jij in een handomdraai naaien! Gewoon doen, lukt je zeker!

      Verwijderen
  3. Heel mooi, en uit eerdere fouten leer je dan weer dan hoe het volgende keer wat vlotter zal gaan :-) Heel mooi stofje! Is het gewoon tricot, lijkt me wat dikker? Van waar heb je deze? Gebruik je elastische paspel? Ik heb hier ook een patroon liggen van Handwerk, daarmee m'n vraagjes :-) En moet ook nog overwinnen om een kleedje voor mezelf te gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is tricot maar iets dikker idd. Gekocht bij koekpeertje maar ook te vinden in de soldeur. Punta di roma is ook ideaal maar dan neem je best wat meer naadwaarde. De paspel is elastisch! Veel succes en plezier!

      Verwijderen
  4. Wow die jurk is super, deze jurk moet juist een boost zijn voor je zelfvertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het geweldig mooi! De foto's zijn genoeg om al je zelfvertrouwen weer op te rapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. toch mooi geworden hoor! je mag best wel trots zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het patroontje hier ook liggen en als ik jouw versie zie wil ik er direct invliegen! Het zou een kleedje kunnen zijn dat tussen de rekken hangt van één van de retro/vintage inspired winkels in hartje Antwerpen waar ik dagelijks voorbij loop! Het staat je echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spijtig van de workshop, voor dat geld moet het inderdaad in orde zijn! Maar het resultaat mag er zeker zijn! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer van de workshop, maar het eindresultaat is echt heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is niet zo leuk om hier het negatieve nieuws te lezen over mijn winkel. :(
    Wegens plaatsgebrek, zwangerschap zijn we de workshops gestopt en ook al wordt het georganiseerd in mijn winkel, de inschrijving van de workshop is niet voor Koekepeertje. Wou dit toch ook even aanhalen. Het is mijn broodwinning en bij negatieve zaken is het altijd leuk als dit wordt meegedeeld in de winkel zelf of aan de lesgeefster zodat we er iets aan kunnen doen en uit leren. Workshops worden in de toekomst (vanaf zomer 2015) alleen nog maar 's avonds gegeven van deze omvang en met alleen maar nieuw materiaal (strijkijzers).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is super mooi en gewoon blijven doen :) en let wel de ene workshop is de andere niet dus nu had je pech maar laat je niet afschrikken ;)

    BeantwoordenVerwijderen