KIDS

KIDS

vrijdag 16 mei 2014

Eerste hemdje

  
Voor de 'retouches'
Ik moest en zou eens een hemdje maken voor zoonlief. Dat zou wel meevallen. Op de website van de droomfabriek vond ik een gratis patroon dat ik uittekende voor Akke. Tijdens de maandelijkse bijeenkomst van ons naaiclubje begon ik eraan. Ik volgde mooi de uitgeschreven handleiding en kwam toch thuis met enkele afgewerkte delen. Ik vond dat het hemdje nogal breed oogde maar toen ik bestaande hemdjes van Akke vergeleek, bleek dit mee te vallen.


Bij het aanzetten van de kraag, liep het mis en ook onderaan het hemdje afwerken met een extra stukje stof, vond ik nogal omslachtig en helemaal niet mooi afgewerkt. Maar Akke moest en zou stralen in zijn eerste 'handmade-hemdje' van moederlief op het verjaardagsfeestje van tante Lies. Natuurlijk had oma de defaults snel gezien en moest dit aangepast worden. Aangezien ik leek ben in het maken van hemdjes, mocht oma dit repareren. Het resultaat was beter en mooier afgewerkt. Maar Akke straalde evenveel in mijn versie ....  ;)
 
    


Hemdje na de retouches: rood biaislint onderaan en kraag opnieuw
aangezet met rode binnenkant





Geen opmerkingen:

Een reactie posten