KIDS

KIDS

zaterdag 2 mei 2015

Vogeltjeskleed - SVDZ met kraagje

Ok, ik geef toe dat ik een beetje in 'paniek' was na het lezen van verschillende blogs en berichten van naaisters op Facebook. Iedereen leek wel al klaar met de zomercollectie voor de kindjes en ik, ik kwam er precies niet toe. Het weer zal daar ook voor een groot stuk de reden toe zijn. Jammer genoeg zijn zomerkleedjes en rokjes nog niet echt nodig geweest maar nu kon ik me toch niet meer inhouden.

Een hele tijd geleden kocht ik dit mooie vogeltjesstofje. Ik wou het gewone model van SVDZ toepassen, een kapmouwtje bijtekenen en vooral kijken of de maat nog klopte voor dochterlief zodat ik met het patroon verder aan de slag kon met anders stofjes. Want ja, die zijn er nog in overvloed ;).

Toen ik echter bezig was, besloot ik een kraagje toe te voegen. Ik ken de blog van Emma en Mona nogal goed en ben fan van haar handleidingen. Ik meende me te herinneren daar een speciaal kraagje gezien te hebben bij de tuto van de cirkelrok. Ik tekende dit zelf uit, zocht de perfecte bijpassende gele stof (en vond die uiteindelijk in de Veritas) en ging naarstig aan de slag.
 
Het was een tijd geleden en dat heb ik geweten, amai, ik heb gezwoegd op de voering en die kapmouwtjes maar bon, met de hulp van mijn nichtje is alles dik in orde gekomen. Ik voegde nog 2 lusjes toe zodat een geel lintje het geheel afmaakt. Mila heel tevreden en ik ook! Alweer een pareltje ... al zeg ik het zelf.
  


 

1 opmerking:

  1. En nog eens zo mooi, ben een beetje jaloers dat ik dat niet kan maken voor mijn kindjes.
    De volgende lessen zijn naaien

    BeantwoordenVerwijderen