KIDS

KIDS

woensdag 13 mei 2015

BAMBI ... en nachtenlang nadenken

De paneeltjes van Bambiblauw gingen ook hier niet onopgemerkt voorbij ... Dochterlief was instant verknocht aan de roze bambi, uiteraard. (en ik haar geen ongelijk geven) Het is een supermooi stofje!

Net daarom ben ik met dit kleedje nachtenlang bezig geweest in mijn hoofd. Ik had maar 1 kans om dit goed te doen, 1 paneeltje roze bambistof  ... en het moet gezegd, ik had al heel wat mooie creaties zien passeren en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar mijn idee ook haalde voor het kleedje van Mila. Ik heb plots een 'zwak' voor kraagjes. En dit dankzij de prachtige creaties van Dorothee Deraedt (waarvoor dank). Ik ging op zoek naar uitleg over hoe je zo'n kraagje zelf kan tekenen, hoe je het aan het kleedje zet, hoe je het kan voeren, ... Kortom, genoeg dingen om over na te denken.

En dat deed ik ook. Wekenlang spookte dit kleedje door mijn hoofd en toen ik echt overtuigd was, ging ik aan de slag en durfde ik mijn stofje te knippen. Alles wat ik wou, kreeg ik net uit de stof. Ik stelde mezelf (alweer) een deadline en wou Mila graag in het kleedje zien op het lentefeest van mijn metekind Lokke. Aan de slag dus!
 
Maar wat leek het kleedje klein toen ik er bijna klaar mee was. Enkel de rits ontbrak nog maar het zat iets te krap voor dochterlief. Ik kon en wou het niet geloven en ging hulp vragen aan verschillende collega's. Er zat niets anders op dan de zijnaden opnieuw los te tornen en de naden kleiner te stikken ... maar toen zag ik mijn fout bij de kapmouwtjes en kwam daar plots mijn oplossing. God zij dank! Het kleedje paste beter dan ik kon dromen en ik ben zwaar FAN!
 
Wat zou ik graag terug kind zijn!!
Geniet mee met mij en oordeel zelf ...
 

 




 

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad supermooi! Je mag echt trots zijn op deze creatie, zowel jurk als dochter...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och Nele tis prachtig wat je gemaakt hebt
    k'wil dat ik dat kon proficiat hoor

    BeantwoordenVerwijderen