KIDS

KIDS

donderdag 15 januari 2015

Delphine rok ... I love it!

Een onophoudende hoest houdt mij deze week thuis ... en mensen die me kennen, weten dat dit voor mij GEEN kado. Vandaag is echter de eerste dag dat ik even terug achter mijn naaimachine ben gekropen om een rokje af te werken.
 
Een tijdje geleden kocht ik leuk Flower Power t-shirtje. Yoen ik het kocht, had ik me voorgenomen zelf een eenvoudig bruin rokje te maken. Toen ik vervolgens het boek 'Love at first stitch'  zag staan in de Veritas, kon ik me niet bedwingen. Wat een zalige patronen staan daar in!! Ik was op slag verliefd op de 'Delphine rok' en besloot het er maar op te wagen. Ik nam mijn maten en tekende een patroon uit dat, zo bleek later, waarschijnlijk 2 maten te groot was! Keer op keer kom ik dit dus tegen, patronen zijn voor mij helaas niet pasklaar te volgen maar moeten altijd aangepast worden eb daar ontbreekt de kennis bij mij nog altijd.
 
MAAR, ik wou en zou een bruine Delphine rok in elkaar steken en zo ging ik op een avond naarstig aan de slag. Er werd vooral heel veel stof weggeknipt, extra naad ingenomen, ... om dan uiteindelijk vandaag de tailleband nog een beetje in te nemen en tot dit resultaat te komen. Ik ben best wel tevreden! Maar ik heb nog altijd geen idee welke maat ik de volgende keer zal moeten uittekenen ;).
 
 






2 opmerkingen:

  1. Bij mij klopte het boek eigenlijk wel qua maat... Meet je zelf op of laat he het iemand doen? -En stikte je op 1,5cm?- miserie, maar toch een schoon resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik meet mezelf op maar verschil tussen taille en heup is in maten echt veel, ik weet nu voor de volgende keer dat ik best een maatje minder neem en onmiddellijk stikken op 1,5 cm ... Misschien eerst eens proberen met proefstofje ...

      Verwijderen