KIDS

KIDS

zondag 11 januari 2015

Ik ben Mila - Pippi Langkous en ik doe mijn eigen zin!

Ik had al lang kaarten voor Pippi Langkous in De Spil.
Maar eigenlijk kende Mila dit helemaal niet. Dus gingen we naar een voorleessessie in de bibliotheek waar duidelijk werd wat een ondeugend meisje Pippi Langkous wel was!
 
Mila genoot zichtbaar van de luisterverhalen maar ze genoot nog meer van het feit dat ze verkleed mocht gaan als Pippi langkous. De vlechtjes en de sproetjes op de wangen maakten het af.
 
En moeder? Die wou voor de voorstelling nog een stapje verder gaan en ook een Pippi Langkous kleedje in elkaar steken. Ik vond een perfecte uitleg hier en ging aan de slag. Het is een 'moderne' versie geworden en dat vooral door het stofje. Zoveel stofjes in huis maar geen enkele met streepjes .... dus dan maar appeltjes.
 
 

Het haar in 2 vlechtjes en met de hulp van papa probeerden we deze wat recht te zetten. De sproeten en rode wangen maakten het af, zou je denken, maar toen kreeg Mila zelf het idee om 2 verschillende schoenen en kousen aan te doen! SUPER idee!
 
Ik moet zeggen dat alle kindjes straalden in De Spil, iedereen had echt zijn best gedaan om Pippi Langkous of Zeerover te zijn! En de mama's, die straalden allemaal van zoveel kindervreugde! Metekindje Lokke was ook mee en was ook voorzien van 2 superleuke 'Pippi-vlechten'. De Spil was omgetoverd tot een kinderparadijs en daar kwam ook kindergrime aan te pas. Zie je ze stralen?
 
  
 

En wat de voorstelling betreft: een echte AANRADER! Heel mooi, prachtig decor, echt waar, puur genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten