KIDS

KIDS

zaterdag 15 maart 2014

Kleedje met flapjes!

Eindelijk was het zo ver! Een naaidagje samen met mijn lieve nicht Sofie. Het is mede door haar dat ik de naaimicrobe zo te pakken kreeg! Ze staat mij van in het begin met raad en daad bij, live of via de ipad en dus besloten we eens samen een dagje te naaien aan een kleedje voor onze dochters. Het idee voor het kleedje kregen we door de Strass-collectie. Het was volgens haar heel eenvoudig om een bepaald kleedje met flapjes na te maken. Ik was benieuwd maar keek er zo naar uit! De stof bracht ze mee na een uitverkoop van de stoffen bij Strass zelf in Antwerpen.

Zo gezegd, zo gedaan. We zetten de kindjes allemaal samen om te spelen. (dank u wel Brecht om de kids bezig te houden, zodat de mama's konden naaien (en tetteren ;) )

De stof had ik al uitgenkipt zodat we onmiddellijk konden beginnen. Eerst de flapjes met de paspel er tussen, dat was al duidelijk niet zo gemakkelijk want veel ervaring met paspel heb ik eigenlijk nog niet ... Maar alles kwam goed en tegen de middag waren we toch al ver geschoven. Ik besloot toch mouwtjes aan het kleedje te maken maar onderschatte het extra werk. Het bovenstukje werd ook gevoerd met lichte katoen maar ik had te weinig zin om dit ook voor het rokgedeelte te doen. Sofie besloot een rimpelrokje te maken, ik eentje met plooitjes.

De mouwtjes namen veel tijd in beslag waardoor het kleedje niet helemaal afgewerkt was toen ik bij Sofie vertrok maar de dag erop besliste ik dit af te werken en ik was supertrots toen ik de knopen kon aannaaien. Echt geslaagd, mijn mooiste tot nu toe, al zeg ik het zelf. Alleen jammer dat de stof heel licht doorschijnbaar is. De rok mocht toch gevoerd worden ...
 
En Mila en Marthe? Die straalden allebei in hun nieuwe kleedje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten