KIDS

KIDS

maandag 24 februari 2014

Broekjes tijd!

Akke is een superlieve jongen maar weigert al een hele tijd goed te eten. Hij is dan ook heel vaak ziek maar vooral heel erg mager en tenger. Je voelt me misschien al afkomen maar het is heel erg moeilijk om leuke kledij (lees: betaalbare kledij) voor hem te vinden. Niet getreurd, ik zou het zelf wel maken! Alleen, ik heb nog geen ervaring in het maken van broekjes EN de leuke patroontjes die ik vond, begonnen pas aan maat 92 en daar zijn we nog lang niet aan toe.
 
De mama van een vriend van Dominique (zijn jullie nog mee?) zag het echter wel zitten om 2 patroontjes uit te tekenen op maat van Akke. SUPER!!! Een jacobbroekje en een salopet. En daarmee ging mijn moeder aan de slag. Ze vond mooie tricot op de markt en probeerde het patroontje uit en dat was een hit! Ik was op slag verliefd op het broekje en het ging Akke als gegoten.
 
Meer van dat dus. Ik ging naar de Meky shop in Diksmuide en bracht rode en lichtblauwe jeans mee om broekjes te maken. Ik vroeg de hulp van mama en we naaiden samen gezellig op haar zolder en zo waar na enkele uren, was mijn eerste broekje een feit. Me Happy!!! En Akke ook, hij ziet er zo cool uit!! Hier zullen er nog vele van volgen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten