KIDS

KIDS

woensdag 19 februari 2014

Kleedje met plooitjes

Na de verschillende kleedjes die ik al maakte voor Mila, wou ik de lat eens iets hoger leggen. In het boek 'Stof voor durf-voor-durf-zelvers' staat een bovenstukje met plooitjes. Het patroontje werd eens voor mij uitgetekend op maat van Mila en ik dacht, dat doe ik maar even. Ik probeerde het eerst uit op een restje stof die ik hier liggen had om het daarna te proberen op de echte stof. Het was allesbehalve evident want ik wou het bovenstuk ook voeren. Na een foute knipbeurt kwam ik stof te kort. Opnieuw naar de Veritas dus en verder werken. Met de hulp van mama, lukte het mij om het bovenstukje ook helemaal te voeren met dezelfde stof van de rok.

Voor de rok wou ik eentje met plooitjes, nog nooit gedaan maar zoals ik al zei, ik wou de lat hoger leggen. Dankzij de uitleg van mama, lukte het mij om die helemaal zelf af te werken, een blinde rits in te steken en de rok te bevestigen. En al zeg ik het zelf, Mila straalt in haar nieuwe 'zwierkleedje' zoals ze het zelf noemt. Ikke blij, Mila blij!


Zoals het een echte vrouw betaamt, moeite met schoenenkeuze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten