KIDS

KIDS

vrijdag 11 maart 2016

Tinny en Lokke - hand in hand

Ik ben al een tijdje verzot op het patroon Tinny van Straightgrain. Ik ben er mee aan het experimenteren vooral in functie van het communiekleed van Mila en daar profiteren regelmatig andere kindjes van mee. Zo ook mijn metekind Lokke.

Het ging helemaal niet zonder slag of stoot, ik knipte het bovenstuk te dicht tegen de rand waardoor de zelfkant een groot deel van het achterpand omvatte. Helaas, geen overschotje meer dus ging ik maar aan het experimenteren. Ik probeerde van alles om dan uiteindelijk toch terug naar de winkel te lopen om een extra lapje stof :/. Dochterlief profiteerde hiervan en kreeg zo ook haar gevraagde cirkelrokje ;).

Ik vond dat het kleedje iets miste en koos dan om de asymmetrische kraag toe te voegen in een contrasterende kleur. Onderaan boordde ik af met een biaislint in dezelfde kleur. AF maar vooral benieuwd naar de reactie van Lokke ...

Het paste haar perfect, de papa beloofde om enkele foto's te nemen en door te sturen. Deze komen hier dan ook op de blog! met het kleine restje maakte ik nog een handtasje, ze is eraan verslingerd, ideaal dus. Hiervoor gebruikte ik het gratis patroon van Jace did it, het befaamde An tasje waaraan ik een lint hing waardoor het als handtas gebruikt kan worden.

Eind goed, al goed!















2 opmerkingen: