KIDS

KIDS

zaterdag 20 december 2014

Kerstkadootjes ... handmade!

 Okee, ik heb het mij niet gemakkelijk gemaakt door te beslissen dat ik de meeste kadootjes zelf zou maken. Ik weet niet wat de traditie bij jullie is maar wij trekken naampjes en gaan dan op zoek naar een kadootje dat bij die persoon past en dat voor een beperkt budget. Ik geef toe, het is niet altijd gemakkelijk om even origineel uit de hoek te komen maar dit jaar is ons dat wel aardig gelukt denk ik.

Een overzichtje:

Voor mijn nichtje Ine naaide ik een warm retrodeken met bijpassende kersenpittenkussen. (alleen was deze gevuld met lijnzaad - idee vond ik hier http://byevamaria.blogspot.be/2013/11/een-stapeltje-warmte-en-een-handleiding.html)

(foto volgt nog)


Voor Lea, het 2 jarige nichtje van Mila maakte ik voor het eerst iets uit Stof voor Durf het Zelvers 2. Ik viel voor het truitje met knoopjes en 2 soorten stoffen. Ik overtrok zelfs de knoopjes met stofrestjes! Ik was echt tevreden met het resultaat. Omdat de kleine meid geen fan is van passen, gaf ik haar nog een potloodrol (met extra dikke potloden) en een kleurboekje waarmee ze onmiddellijk aan de slag ging!


 


Schoonbroer Marc kreeg een Ipad-hoes. Mijn inspiratie haalde ik uit Zo Geknipt2. Dankzij de hulp van manlief werd een patroon op maat uitgetekend. Ik koos zorgvuldig de stofjes en ging aan de slag. Dit werd het resultaat:


 

En voor schoonzus naaide ik enkele kussens voor in hun huisje in de Ardennen. Toen ik dit stofje in de nieuwe Soft Cactus lijn zag passeren, twijfelde ik geen minuut. Dit moest en zou het worden en past ook perfect bij het 'Ardennen' gegeven. Schoonzus was content!

 

Schoonzus Friedel liet al eens vallen dat ze op zoek was naar een grote pennenzak. Ze had zich al eens luidop afgevraagd of ik geen patroontje liggen had .... Dankzij het boek Zo Geknipt 2 vond ik iets dat, volgens mij, zeker groot genoeg zal zijn EN dat ook als toilettas kan gebruikt worden. Het zag er ingewikkeld uit maar het viel eigenlijk best wel mee en ik moet zeggen dat ik stiekem wel een beetje hartzeer had om hem af te geven. Vooral de verschillende kleuren komen heel mooi uit. Of wat vinden jullie? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten