KIDS

KIDS

woensdag 30 april 2014

Lady Lotta bag

Eindelijk was het nog eens zo ver! Een naaidagje met nichtjelief. Wekenlang was ik al bezig met dit project: een Lotta tas!

De stof lag al lang klaar en het patroontje werd meermaals bestudeerd en ja hoor, we waren er zeker van dat wij dit ook samen zouden kunnen. Oorspronkelijk waren wij ingeschreven in een workshop van Biefrul om deze tas te leren maken maar na enkele tegenvallende workshops, wilden we het zelf proberen!

Zo gezegd, zo gedaan. Het voorbereidende werk deden we thuis. Ik maakte nog snel een binnenzakje voor in de tas en there we go! Helemaal relaxed en op het gemak zijn we er aan begonnen. De kids speelden flink en in de namiddag paaseieren rapen in het bos met andere vriendjes.

En wij, wij naaiden naarstig voort en hadden veel plezier en tijd om bij te praten. De tas bleek toch wel meer werk te zijn dan gedacht. Gelukkig was het 's avonds naaiclub zodat we konden verder werken. Gesteund door de andere naaisters, deden we verder en kwamen we telkens een stukje dichter bij een afgewerkt stuk ... tot op het moment dat ik mijn buitenstuk helemaal verkeerd spelde (lees: meer dan een halfuur spelden met pijnlijke vingers als resultaat) en als kers op de taart bleek mijn rits ook kapot te zijn. Ik kan u verzekeren, we hebben gelachen met mijn miserie maar de tranen prikten wel!!! Kortom, de half afgewerkte tas werd enkele weken aan de kant geschoven en uiteindelijk weken later afgewerkt met een PRACHTIG resultaat, al zeg ik het zelf! Dit is om trots op te zijn!! Ik zou zeggen dat er nog vele zullen volgen maar er kruipt toch echt veel werk en tijd in ... dus wachten we even af.
 
En nu? Genieten van mijn nieuwe handtas! En zeg nu zelf, ... schoon hé!
 
         
Voorkant: voorzak met kamsnap
Achterkant



 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten